Gǎtind din cǎrţi...

...nu de bucate, asta se înţelege de la sine, ci din cǎrţi de literaturǎ. Asta am fǎcut eu week-endul care a trecut, urmând o reţetǎ prezentatǎ într-o carte dragǎ mie, cititǎ acum câţiva ani şi a cǎrei recenzie (scrisǎ tot de mine) se gǎseşte aici. Nu ştiu exact de ce am rǎsfoit-o din nou, poate în cǎutare de cuvinte, în ultimele sǎptǎmâni m-am simţit tot mai avidǎ de cuvinte, şi nu orice cuvinte, ci acelea din cǎrţi. Aşa am ajuns la reţeta mǎmǎligii cu ochiuri la cuptor, simplǎ şi de efect. 


Se pregǎteşte o mǎmǎligǎ destul de moale. Eu pun întotdeauna şi câţiva stropi de lapte în ea. Se lasǎ puţin deoparte şi se unge un vas cu unt, se rǎstoarnǎ mǎmǎliga şi se mai lasǎ la rǎcit puţin. Acum putem da drumul la cuptor. Cu dosul unei linguri, se fac 2-3 gǎuri în mǎmǎligǎ şi se pune un ou crud în fiecare dintre ele. Se presarǎ aşchii de unt, brânzǎ rasǎ şi smântânǎ. Se dǎ la cuptor 25-30 minute. Iese o minune aburindǎ, galbenǎ, cu o crustǎ divinǎ pe margini. O variantǎ a clasicei mǎmǎligi cu brânzǎ şi smântânǎ. Dacǎ v-aţi plictisit de ea. Zic doar aşa. Cǎ ştiu cǎ e aproape imposibil. Doar în caz cǎ...