Ciorbǎ de legume à la tata


Tata e unul din acei oameni care n-au avut de ales şi a fost nevoie sǎ ştie sǎ gǎteascǎ. Pe de altǎ parte, e şi norocos, şi noi pe lângǎ el, pentru cǎ-i vine uşor sǎ facǎ asta. Ȋn afarǎ de acel cozonac tare şi neispititor din acea iarnǎ, totul i-a ieşit şi îi iese perfect. Mai mult de atât, e şi interesat sǎ îşi extindǎ cunoştinţele :) şi când mǎ duc acasǎ, mai descopǎr pe o foaie rǎtǎcitǎ câte o reţetǎ de pe cine ştie ce post obscur la care se uitǎ. Reţete care au ieşit tare gustoase, oricum. 

Cât a fǎcut ciorba, m-a pus sǎ stau lângǎ el şi-mi explica cât şi cum. Mǎ rog, mai mult cum, cǎ de mǎsuri m-am ocupat eu, scriindu-le pe mǎsurǎ ce punea ingredientele. Mi-a ieşit exact ca a  lui cu diferenţa cǎ în a mea ciorbiţǎ am pus mai mult bulion pentru cǎ e tare bun! 

Ingrediente:

2 morcovi potriviţi
1 pǎstârnac mediu
1 ţelinǎ potrivitǎ (eu n-am pus)
3 cartofi
1 ardei kapia
2 cepe (eu am pus una roşie şi douǎ fire de ceapǎ verde)
100 grame de paste grosuţe
½ litru de borş (Tecuci e bun)
200 gr bulion
Leuştean
Ulei
Sare


 Legumele se curǎţǎ şi se mǎrunţesc şi se pun la cǎlit în ulei. Se adaugǎ un litru şi jumǎtate de apǎ şi se lasǎ la fiert, vreo 15 minute. Dupǎ ce se înmoaie, se pun pastele fǎinoase şi se lasǎ câteva minute pânǎ sunt al dente (depinde ce scrie pe pachet). Se adaugǎ bulionul şi borşul fiert dinainte şi se lasǎ pânǎ se fac pastele pânǎ la capǎt. Se stinge focul şi se adaugǎ leuştean. 

Bon app’!


Etichete: , , ,