Ardei umpluţi (de post)


Procesul e cam aşa: te ia pofta de o aripǎ, se joacǎ puţin cu tine, face giumbuşlucuri şi te amǎgeşte pentru câteva secunde şi habar n-ai ce e mirosul ǎla sau amintirea aia. Dar când îţi dai seama cǎ pofta e de ardei umplut, de-abia atunci începe chinul pentru cǎ, evident, nu poţi sǎ mǎnânci chiar în clipa aia. Ei, dar se face şi timpul pentru asta. Şi timpul e acum!

Ingrediente:

4 ardei
100-150 grame orez
2 cepe (roşii am folosit eu)
Ulei
Sare, piper
Pǎtrunjel
Bulion

Am început prin a cǎli ceapa tocatǎ în puţin ulei. Când s-a înmuiat, am adǎugat orezul spǎlat şi am amestecat.

Am adǎugat sare şi piper şi puţinǎ apǎ, se amestecǎ din nou de câteva ori, se pune bulionul şi puţin pǎtrunjel mǎrunţit şi se ia de pe foc şi se lasǎ la rǎcorit.

Acum e momentul pentru toaleta ardeiului. Având în vedere cǎ e prima oarǎ când fac asta, i-am tǎiat destul de bine :). Se ia un cuţit cu vârf subţire şi se taie împrejurul cotorului, nu foarte mult, ca sǎ nu iasǎ umplutura la fierbere. Se curǎţǎ de nervuri şi seminţe (care pişcǎ destul de tare), se spalǎ şi se ia o linguriţǎ cu care se pune umplutura fǎrǎ a presa prea mult şi se pune cotorul la loc. Am vǎzut cǎ se mai poate folosi şi o felie de roşie, dar mie îmi place mai mult cu cotorul din dotare.

Se adaugǎ bulion în vas şi apǎ cât sǎ acopere ardeii şi se dau la cuptorul preîncǎlzit cam 45 de minute.


Eu i-am mâncat cu iaurt şi pǎtrunjel. Sunt gustoşi!

Bon app'!

Etichete: , , , , ,