Orez cu lapte...altfel


Bunǎ dimineaţa de duminicǎ! Nimic nu e mai frumos ca o dimineaţǎ când ştii cǎ n-ai nimic de fǎcut în afarǎ de a sorbi leneş din ceaiul verde cu iasomie şi cǎ poţi sta în pijamale toatǎ ziua. :). Şi poate sǎ mergi în parc, la lac, sǎ citeşti sau sǎ te uiţi la raţe şi ţestoase. 

Am avut zilele trecute orez cu lapte de la mama boyfriend-ului şi mi-a plǎcut aşa mult (nu mai mâncasem de mult) cǎ am decis sǎ-mi fac şi eu. Nu cu coajǎ de lǎmâie, zahǎr şi vanilie, ci cu mai multe condimente. Şi e delicios!

  

Ingrediente:

500 ml de lapte
100 grame orez
Douǎ linguri de miere
¼ linguriţǎ de scorţişoarǎ
¼ linguriţǎ de coriandru
¼ linguriţǎ de cardamom
¼ linguriţǎ de ghimbir

Am pus laptele pe foc şi când a început sǎ fiarbǎ, am adǎugat orezul şi am lǎsat sǎ se facǎ la foc mic, amestecând din când în când.

Ȋntre timp, am pisat în mojar bobiţele de cardamom şi pe cele de coriandru. Dacǎ aveţi deja mǎcinate, cu atât mai bine.

Când orezul este gata, se lasǎ puţin sǎ se rǎcoreascǎ şi apoi se adaugǎ douǎ linguri de miere, sau dupǎ gust, mie mi s-au pǎrut suficiente. La sfârşit se adaugǎ condimentele şi se amestecǎ bine. 
 
Presupun c-ar merge şi cu alte condimente, eu mai aveam ienibahar dar nu ştiu ce gust are şi dacǎ s-ar potrivi. Anasonul este potrivit, de asemenea, dar pe mine aroma lui nu mǎ încântǎ deloc, aşa cǎ l-am folosit doar ca decor...

Bon app’!


Etichete: , , , , , , ,