Pasta pie


Am ţinut reţeta asta la bookmarks o groazǎ de timp pentru cǎ mi-a fost puţin peste mânǎ sǎ ajung într-un Carrefour unde ştiam cǎ gǎsesc rigatoni. La Mega, niet rigatoni. Reţeta originalǎ e cu vitǎ aşa cǎ eu m-am pus sǎ fac mai întâi un sos de  roşii cu ciuperci. 

Am început prin a sota cam 400 de grame de ciuperci mǎrunţite. Dupǎ aceea, am adǎugat o cutie de roşii decojite întregi şi câteva linguri de pastǎ de roşii, am amestecat bine şi am asezonat cu sare, oregano şi busuioc. La condimente, e mereu dupǎ poftǎ.

Am feliat subţire un ardei iute şi l-am pus şi pe el în cratiţǎ. Dupǎ vreo 15 minute, am adǎugat rondele de mǎsline şi am mai lǎsat 5 minute pe foc. Am dat deoparte, la rǎcorit. 

 
Pastele rigatoni se pun la fiert în apǎ cu sare. Folosim o cutie de 500 de grame. Dupǎ ce se fac al dente, adicǎ dupǎ vreo 9 minute de stat pe foc, se scurg, se dau prin apǎ rece şi se scurg din nou.

Ungem cu unt o tavǎ cu fundul detaşabil şi aşezǎm pastele pe verticalǎ. Le umplem cu sosul de roşii şi ciuperci; cu linguriţa e destul de greu, aşa cǎ m-am vǎzut nevoitǎ sǎ îmi folosesc mâinile ca sǎ umplu pastele, ceea ce e puţin neeconomicos având în vedere cǎ-ţi vine sǎ îţi lingi degetele dupǎ fiecare umpluturǎ. 

Deasupra merge cel mai bine mozzarella. Eu am crezut cǎ am şi aveam, numai cǎ era destul de veche... Am încropit un amestec din brânzǎ de vacǎ, parmezan şi o brânzǎ greceascǎ, Mizithra. Am dat 15 minute la cuptorul încins la 180-200 de grade şi m-am înfruptat dintr-o porţie imediat. E bunǎ şi a doua zi-  dacǎ rǎmâne- de luat la serviciu.

Bon app’!

Etichete: , , ,