Paste cu pesto


Şi se fǎcea cǎ sǎptǎmânile trecute m-am retras din Bucureştiul zgomotos în Ploieştiul de baştinǎ, mic şi liniştit, cu copii care se întind pe iarbǎ fǎrǎ nicio grijǎ şi-apoi îţi aduc frunze ca pe ofranda cea mai de preţ şi te şi întreabǎ galant cum te cheamǎ :P, dar şi cu tot felul de ciudaţi care strigǎ prin parcuri „Jesus, I love you!" Oh, well, aveam cartea la mine, şi citeam impasibilǎ aşa cǎ nu mi s-a întâmplat nimic anapoda. Ziceam de casǎ. Tata mǎ întâmpinǎ mereu cu bunǎtǎţi, şi-aşa îi calc pragul rar şi îmi simte lipsa. De data asta, avea mustul congelat, mai am puţin din el, şi deşi am primit oferte sǎ-l vând, doar nu-s într-o ureche... Ȋn afarǎ de must, ciufulici, cea mai nouǎ descoperire a lui în materie de prǎjituri, o excelentǎ mâncare de fasole cu usturoi- pe care trebuie neapǎrat s-o reproduc şi eu-, şiiiiiii... tulpini multe de busuioc. Mǎ plânsesem cǎ e scump şi puţin prin magazine şi mi l-a adus de la ţarǎ prin „intervenţii” la surori şi era bucuros nevoie mare cǎ a reuşit sǎ-mi facǎ o surprizǎ. N-a prea înţeles ce vroiam cu frunzele, dar m-a întrebat serile trecute dacǎ a fost bun, aşa cǎ poate o sǎ îl ademenesc şi pe el în tabǎra iubitorilor de pesto. :)

 
Aveam reţeta asta de mult bookmark-uitǎ şi salivam de câte ori o deschideam şi pentru cǎ acum aveam prada de busuioc, nimic nu-mi mai stǎtea în cale [insert evil laugh here]. 

Am fǎcut pesto-ul pe modelul de aici. Am avut câteva mâini bune de busuioc, pe care l-am pus în robot cu nuci caju puţin prǎjite în prealabil, 3 cǎţei de usturoi, o mânǎ micǎ de parmezan şi puţin ulei de mǎsline pentru aspectul cremos. Mi-a ieşit cam 250 de grame de pesto. Am adǎugat nişte sare şi am dat deoparte. 
 
Am pus apǎ la fiert cu sare şi am lǎsat 200 de grame de paste fusili pânǎ au devenit al dente, cam 7-8 minute. Le-am scurs şi le-am lǎsat şi pe ele sǎ se odihneascǎ puţin.

Ȋntr-o altǎ crǎticioarǎ, am turnat cam 200 de grame de smântânǎ, o feliuţǎ de unt şi 50 de grame de parmezan şi când untul s-a topit, am adǎugat pesto-ul. Am amestecat de câteva ori şi l-am turnat peste paste, amestecând cu grijǎ. Deasupra am pus o roşie tǎiatǎ mǎrunt şi rǎceala lor s-a îmbinat perfect cu aroma pesto-ului şi fierbinţeala pastelor. 

 
Reţeta e de aici

Bon app’!

Etichete: , ,