Pancakes cu ricotta, sos de roşii şi salatǎ de zucchini


Reţetǎ adaptatǎ dupǎ Ricotta fritters, tomato sauce and courgette salad din cartea lui Jamie Oliver pe care o puteţi câştiga aici

Din momentul în care am deschis cartea lui Jamie Oliver şi am dat repede paginile pânǎ la reţetele vegetariene, asta mi-a atras cel mai mult atenţia. OK, e cu prǎjealǎ, dar cum nu-mi fac un obicei din asta, m-am pus pe treabǎ. N-o sǎ fabulez, nu e gata în 15 minute, nici pe departe, sau poate sunt eu lentǎ... E nevoie de timp de pregǎtire şi, deşi sosul se face repede, e adevǎrat, pentru pancakes dureazǎ ceva timp. Mi-a plǎcut la nebunie sosul, cred cǎ el a şi fost motivul principal pentru care am ales reţeta asta, iar pentru pancakes, data viitoare o sǎ mai adaug şi o brânzǎ cu un aspect mai pronunţat, pe lângǎ ricotta. Oricum, reţeta asta i-a plǎcut lui Luc care atunci când gǎseşte o farfurie de care îi place, fie îmi spune repede cǎ e bun, cǎ burtica lui ţopǎie de fericire, fie dǎ din cap a aprobare. Ȋmi place la nebunie sǎ-l vǎd dând din cap ca oamenii bǎtrâni, e o senzaţie pe care o vânez ori de câte ori fac ceva. :)

 
Pancakes: Ȋntr-un bol, batem un ou bine, adǎugǎm 400 grame ricotta, un vârf de nucşoarǎ, coaja rasǎ de la o lǎmâie, 40 de grame de parmezan, 2 linguri de fǎinǎ. Amestecǎm compoziţia bine. Se pune o lingurǎ de ulei de mǎsline într-o tigaie şi se ia cu lingura din compoziţie. Ar trebui sǎ iasǎ cam 8-10 pancakes. Se întorc cu grijǎ pe partea cealaltǎ când capǎtǎ culoare şi consistenţǎ.

 
Sos: Ȋn loc de porcini uscate recomandate de J.O., eu am folosit 8 ciuperci champignon pitice pe care le-am spǎlat bine, le-am pus pe un şervet absorbant, le-am feliat şi le-am pus la cǎlit într-o lingurǎ de ulei. Se adaugǎ câteva fileuri de anşoa, 1 chili roşu uscat, 2 cǎţei de usturoi mǎrunţiţi şi 700 de grame de passata. Se asezoneazǎ cu sare şi piper şi se lasǎ pânǎ ce sosul începe sǎ fiarbǎ. Se înjumǎtǎţesc 8 mǎsline negre fǎrǎ sâmburi şi se adaugǎ sosului, împreunǎ cu câteva frunze de busuioc tǎiate mǎrunt. Se orneazǎ cu mǎsline negre întregi şi frunzuliţe de busuioc. 

Salatǎ de zucchini: Reţeta cerea, de fapt, dovlecei, dar fie cǎ vǎ vine sǎ credeţi sau nu, nu am gǎsit la Mega-ul din faţa blocului, aşa cǎ am luat un zucchini mare pe care l-am spǎlat şi l-am dat pe rǎzǎtoarea micǎ. Am pus sare şi piper, sucul de la o lǎmâie, câteva frunze de mentǎ rupte cu mâna şi puţin piri-piri. Se amestecǎ bine. 

Bon app’!

Etichete: , , ,