Moelleux au chocolat


Ȋn aceeaşi zi în care am fǎcut pâinea şi supa franţuzeascǎ de ceapǎ prezentate anterior, am fǎcut şi acest moelleux, hmmm, demenţial, dacǎ mi se permite… Nu ştiu cum s-au potrivit toate sǎ fie de inspiraţie francezǎ, dar aşa s-a întâmplat şi pentru cǎ îmi plac coincidenţele, mai plǎnuiesc cel puţin o reţetǎ din aceeaşi bucǎtǎrie. E a doua oarǎ când îl fac, dar în trecut n-am fost atât de dedicatǎ :). A ieşit perfect, ferm pe margini şi cremos în mijloc, cea mai bunǎ combinaţie de texturi dintre toate câte existǎ. 


Ungem trei vase ramekin cu unt. De fiecare datǎ, eu încerc din rǎsputeri sǎ nu îmi ling degetele dupǎ aceastǎ operaţiune. Si îmi aduc aminte cǎ, demult, când n-aveam prea mulţi dinţi în gurǎ şi de-abia învǎţam sǎ spun ce mǎ doare, aveam o verişoarǎ care, în loc sǎ-şi vadǎ de treburile ei de ţâncǎ, se uita la mine cum mǎ ocupam de untul de pe pâinea prǎjitǎ şi urla acuzator : "Nu ‘inge untu’, nu ‘inge untu’!" Se vede, remarcaţi, cǎ de micǎ am intuit valoarea beurre-ului şi capacitǎţile lui terapeutice.

 
Dupǎ ce ne revenim din traumele copilǎriei, încingem cuptorul la 180 de grade. 

Ȋntr-un vas punem 125 de ciocolatǎ amǎruie şi 125 grame de unt şi lǎsǎm sǎ se topeascǎ la bain-marie. 

Ȋn alt bol, se amestecǎ 80 de grame de fǎinǎ şi 80 de grame de zahǎr, peste ele adǎugǎm  3 ouǎ întregi şi 3 gǎlbenuşuri şi se omogenizeazǎ. Se adaugǎ ciocolata şi se amestecǎ bine. 

Se pune amestecul în forme (mie mi-a ajuns compoziţia pentru fix trei vase ramekin) şi se lasǎ la cuptor 7-8 minute. Eu m-am codit puţin în minutul 7 şi le-am scos la 8. Se lasǎ sǎ se odihneascǎ 2 minute şi se servesc cu fructe sau cu o cupǎ de îngheţatǎ de vanilie. Combinaţia de moelleux cu coacǎze a fost bunǎ, dar alǎturi de îngheţatǎ, e divin :).

Bon app’!

Etichete: , ,