Ciocolatǎ caldǎ


Sper sǎ fiu mereu capabilǎ sǎ mǎ bucur de lucrurile mici care-mi ies în cale, sǎ ţopǎi, dacǎ aşa îmi vine, sǎ plâng fǎrǎ sǎ-mi pese cine-mi vede lacrimile, sǎ strâng în braţe pe cel care-mi face sufletul sǎ tresalte pentru o clipǎ. Zilele astea sunt puţin febrile, multe lucruri aşteaptǎ sǎ fie fǎcute, eu m-am regǎsit, deşi mǎ aştept sǎ mǎ mai pierd… :). Am primit o carte care mǎ face sǎ roiesc în jurul ei şi zǎu cǎ m-aş nǎpusti asuprǎ-i ca un câinuţ care îşi întâmpinǎ stǎpânul venit din Afghanistan, dar mai stau, pleasure delaying is my middle name… Mǎnânc ciocolatǎ cu clementine, ascult melodia asta pe repeat de duminica trecutǎ (noaaa, îmi place beat-ul, ce-mi poţi face?) şi mi-e poftǎ de Crǎciun şi luminiţe. 

De ciocolatǎ caldǎ mi-era dor de când mi-au clǎnţǎnit prima datǎ dinţii afarǎ şi pentru cǎ n-am mai fost sǎ degust lucruri pe nicǎieri, m-am gândit sǎ-mi fac acasǎ, oricum mare inginerie nu e… Am citit The Sweet Life in Paris a lui David Lebovitz de curând şi mi-a plǎcut, are un stil de a spune lucrurile foarte amuzant şi un ton complice care te face sǎ te simţi foarte bine atunci când îi citeşti aventurile în Oraşul Luminilor. Şi cartea asta mi-a dat puţinǎ poftǎ de ciocolatǎ caldǎ şi mi-a mai dat şi nişte doruri de locuri pe care nu le-am vǎzut, dar unde sunt sigurǎ cǎ m-aş simţi ca acasǎ. Unul din locurile cu pricina fiind Viena…

Dar pentru cǎ nu sunt la Viena şi nici ciocolata lor caldǎ n-o pot încerca, îmi fac o canǎ mare la mine în bucǎtǎrie şi aştept cuminte ziua când voi ajunge şi acolo. 

 
Pentru o porţie: 35 de grame de ciocolatǎ cu lapte şi 35 de grame de ciocolatǎ neagrǎ se taie în bucǎţi mici şi se pun pe focul molcom împreunǎ cu 250 de ml de lapte. Se lasǎ pânǎ ce ciocolata se topeşte şi se dǎ focul la minim, amestecând constant. Se lasǎ pânǎ ce are consistenţa pe care o doriţi, se toarnǎ în canǎ şi se savureazǎ pe îndelete. Dacǎ o faceţi numai cu ciocolatǎ neagrǎ ar merge şi nişte frişcǎ deasupra sau îndulcitǎ cu zahǎr, dupǎ gustul fiecǎruia. Ȋn orice caz, e bunǎ :).

Sǎ aveţi zile magice!

Etichete: ,