HEDONISME (7)- Un proiect terminat


Am învǎţat cǎ atunci când vrei sǎ faci ceva nu trebuie neapǎrat sǎ aştepţi cel mai bun moment sǎ faci acel lucru. O dietǎ nu începe dupǎ Crǎciun, nu te laşi de seriale dupǎ ce vezi încǎ un episod, nu aştepţi ziua de luni ca sǎ începi ceva. Spontaneitatea asta e destul de alunecoasǎ, dar pentru mine e mai bine sǎ mǎ apuc de ceva fǎrǎ sǎ întorc pe o parte şi pe alta lucrurile, sǎ gândesc prea mult impactul pe care acest lucru pe care-l încep acum, miercuri, o sǎ-l aibǎ asupra mea… Şi tind sǎ cred cǎ e valabil atât pentru lucrurile mici, cât şi pentru cele importante.

                                                                 Colaj de Luc

Acesta a fost un proiect mic, dar cu bǎtǎi de cap. Am decis, dupǎ ce am citit articolul ǎsta, sǎ fac O fotografie pe zi timp de 30 de zile. Nu a fost neapǎrat ca sǎ îmi formez un obicei, fac destul de multe fotografii, ci pentru a avea un fel de jurnal vizual al acestor 30 de zile. Ȋn mintea mea, n-ar fi avut nicio legǎturǎ cu acele lucruri pe care le fac zilnic şi care-mi sunt dragi (cǎrţi, mâncare, ceai), dar e greu sǎ faci chestii noi în fiecare zi. Asta da provocare… Am avut zile în care efectiv n-am ieşit din casǎ, zile în care m-am plimbat doar prin parc, zile triste şi zile în care am fǎcut şi lucruri pe care nu le fac în mod obişnuit: am vǎzut o expoziţie cu lucrǎri contemporane, o mansardǎ drǎguţ coloratǎ, case neoromâneşti care n-au apǎrut în acest colaj din cauza unor scrieri pe ziduri, o lansare de carte cu autor anonim, un aeroport în care l-am aşteptat pe fratele meu cu o foaie coloratǎ în mânǎ. Mi-am dat seama cǎ, deşi sunt o fiinţǎ care vede detalii la oameni, amǎnuntele mediului exterior îmi scapǎ, în general. Aşa cǎ am fǎcut şi fotografii doar pentru a fi fǎcute, nu cǎ ar fi avut cine ştie ce influenţǎ asupra mea sau vreo importanţǎ în ziua respectivǎ. Dar a fost bine, e un lucru terminat şi e aşa bine sǎ spui cǎ ai terminat ceva! Urmeazǎ, tot inspiratǎ de articolul HE, provocarea de a nu mǎ plânge de nimic o zi întreagǎ. 

HEDONISME-le sunt lucruri mari şi mici care mǎ bucurǎ. Am ales sǎ scriu despre ele pentru cǎ nu vreau sǎ uit ce am simţit într-un anumit moment şi mai ales pentru cǎ îmi întreţin starea de bine.