Tartǎ cu trei feluri de brânzǎ şi broccoli


Ce faci când afarǎ e frig de-ţi clǎnţǎne dinţii-n gurǎ, n-ai unde sǎ fii şi apǎ e destulǎ încât sǎ-ţi faci ceaiuri mii? Ei bine, îţi faci provizii de clementine, îs numa’ bune lângǎ o ciocolatǎ cu lapte, îţi prǎjeşti felii de pâine pe care le ungi cu unt şi le presari cu sare şi te uiţi la un film pe care de-abia îl aşteptai! Ȋn cazul meu- Les saveurs du Palais, care, malheuresement, n-a mişcat deloc rotiţele în mine. Aşa cǎ m-am pus pe copt. O tartǎ aromatǎ, cu broccoli şi brânzǎ multǎ, sǎ se sperie toamna asta cu dinţi şi sǎ-mi aducǎ ninsoarea mult visatǎ. 

Am fǎcut aluatul meu dintotdeauna, din 200 de grame de fǎinǎ, un praf de sare şi 100 de grame de unt rece, pe care le-am pus în vasul robotului şi am mixat câteva secunde. Am adǎugat apoi un ou şi am apǎsat pe buton, lǎsând pânǎ ce compoziţia capǎtǎ aspect fǎrâmicios. Am scos aluatul şi am format o bilǎ pe care am înfǎşurat-o în folie de plastic şi am uitat-o în frigider cam o orǎ. 

Ȋn acest timp m-am ocupat de umpluturǎ. Am desfǎcut un broccoli mic în florete şi le-am opǎrit în apǎ fierbinte timp de 3-4 minute. Am stins focul, le-am transferat într-o sitǎ şi le-am trecut prin apǎ rece ca sǎ se întrerupǎ procesul de fierbere şi sǎ-şi pǎstreze culoarea verde.


Ȋntr-un bol, am amestecat 3 ouǎ cu 4 linguri cu vârf de smântânǎ, am adǎugat o legǎturǎ de ceapǎ verde mǎrunţitǎ şi am amestecat bine. Radem apoi deasupra 50 de grame de parmezan proaspǎt ras, 100 grame de brânzǎ de caprǎ şi 100 grame de caşcaval. Potrivim de piper. 

Scoatem aluatul din frigider şi îl întindem cu sucitorul pe masa presǎratǎ cu fǎinǎ. Ȋl transferǎm în tavǎ, presând cu degetele şi prinzându-l bine de margini. Ȋl dǎm la cuptorul încins la 180 de grade timp de 10 minute.

Ȋl scoatem, turnǎm o parte din compoziţie de brânzǎ, apoi aranjǎm broccoli-ul şi, la final, turnǎm şi restul de compoziţie. Ȋl mai lǎsǎm la cuptor vreo 30 de minute. E bun şi a doua zi de luat la serviciu. 

Reţeta a apǎrut şi pe icook

Bon app'!