Supǎ-cremǎ de ardei copţi


Am început sǎptǎmâna plinǎ de avânt, curioasǎ sǎ vǎd ce se va mai întâmpla, plǎnuind ieşiri, fǎcând cumpǎrǎturi, urlând în telefon de bucurie, cǎutând filme de care aflu în periplurile mele livreşti pe books-express şi privind cu nesaţ la video-ul ǎsta, recomandat de viajoa. Inutil de spus cǎ mǎ regǎsesc în acele lucruri, poate mai puţin în espresso, pe care nu-l consum, şi în balsamic, pentru cǎ nu-mi place oţetul de nicio culoare (pun intended). Acum scriu şi muşc dintr-un croissant, sorbind din noua descoperire din lumea ceaiului, oolong-ul, şi în special ǎsta, milky oolong, delicat şi subtil, pe care îl recomand din toţi porii. Mi-e urât de vremea de afarǎ, e aşa impersonalǎ, parcǎ nu se hotǎrǎşte odatǎ ce vrea sǎ fie… Nehotǎrârea o urǎsc şi la mine, şi la alţii, şi la vreme, se pare. Ȋnainte sǎ    întorc la cartea mea, vǎ las cu reţeta supei ǎsteia delicioase-şi-de-vreme-urâtǎ-alungǎtoare. 

 
Ȋntr-o oalǎ încǎpǎtoare, se pun 2 felii de unt la topit şi se adaugǎ 1 ceapǎ tǎiatǎ mǎrunt şi 4 cǎţei de usturoi tocaţi. Se asezoneazǎ cu sare şi piper şi se lasǎ pânǎ când ceapa capǎtǎ culoare. 

Se curǎţǎ 3 cartofi şi 1 morcov, se spalǎ şi se taie în cubuleţe şi se adaugǎ peste ceapǎ şi usturoi. Se toarnǎ apoi 1 litru de supǎ de legume şi se lasǎ pe foc 20 de minue, pânǎ ce legumele se înmoaie. 

Cu ajutorul unui mixer vertical sau al unui blender se paseazǎ legumele şi se adaugǎ 8 ardei copţi, şi el urmând a fi pasat. Eu am folosit ardei copţi din borcan, din magazin, deci în oţet, şi a fost foarte bun şi aşa. Dacǎ aţi fost destoinici şi aveţi rezerve de ardei copt în congelator, folosiţi-le, dulceaţa lor va face supa încǎ şi mai bunǎ. 

Se adaugǎ o lingurǎ mare de iaurt grecesc şi se toarnǎ supa în boluri. Eu am ornat cu busuioc şi am acompaniat crema de o felie de pâine prǎjitǎ pe care s-au topit încet câteva feliuţe de parmezan. A ajuns pentru 4 porţii, dar nu destul. 

Bon app’!

Reţeta aceasta a apǎrut şi pe icook.

Etichete: ,