Frittata muffins


Dimineaţa am tabieturi. Mǎ trezesc, dau drumul la geamuri în casǎ şi mǎ întorc în pat. Stau şi mǎ uit la cel de lângǎ mine, îl învelesc - dacǎ pot cǎci uneori e îndǎrǎtnic - îmi las mâna pe spatele lui… E cald şi bine. Mai stau puţin cu ochii închişi, inspir şi mǎ ridic. Mǎ spǎl pe ochi, închid geamurile, pun ibricul cu apǎ pe foc. Cât timp ceaiul se infuzeazǎ, aprind un beţişor parfumat. Mereu Nag Champa, am încercat şi altele, dar numai pe acesta îl tolerez. 

Caut în permanenţǎ cea mai bunǎ variantǎ de mic-dejun. Uneori îmi vine sǎ cred c-am gǎsit-o, dar descopǎr mereu alte şi alte combinaţii care se potrivesc de minune cu ceaiul meu, fie el verde, oolong sau amestec de plante. Dimineaţa este partea din zi când creativitatea mea se dezlǎnţuie, aşa cǎ am nevoie de un mic-dejun care sǎ mǎ inspire. 

Deseori am pofte. Trec zile şi eu mǎnânc tot din cozonac. Douǎ felii mari şi parfumate pentru mine! Sau croissant alintat cu o linguriţǎ de gem de portocale, e parcǎ şi mai bine. Ȋn celelalte, închin imnuri ouǎlor şi brânzei, mai nou şi hummus-ului. Ȋntotdeauna cu pâine prǎjitǎ, fragedǎ, crocantǎ şi savuroasǎ. 

Acum douǎ sǎptǎmâni mi-am luat omleta şi-am pus-o în “rochiţe” de muffins. Dupǎ ce se rǎcesc, sunt bune şi la brunch sau, dacǎ rezistǎ, merg şi spre dupǎ-amiazǎ, când tânjim dupǎ ceva bun.  Eu am folosit 6 ouǎ pe care le-am bǎtut bine cu 6 linguri de lapte, şi cǎrora le-am adǎugat 3 ciuperci mari tǎiate şi pe care le lǎsasem în prealabil sǎ înoate puţin în unt la foc mic. Am mai pus ceapǎ verde, o cutie de amestec mexican de legume, brânzǎ de caprǎ sfǎrâmatǎ şi roşii uscate tocate. Am asezonat cu sare şi piper. Am luat cu lingura din amestec şi am umplut formele de muffins pe trei sferturi. Am lǎsat la cuptorul încins la 180 de grade timp de 30 de minute. Simplitatea e bunǎ în toate :). 

Reţeta a apǎrut şi pe icook.

Mâine aveţi parte de o surprizǎ aici, în mansardǎ. Ţineţi aproape! :)

Etichete: