Fromage fort


Povesteam la începutul sǎptǎmânii despre cheese party. Când am fost la cumpǎrǎturi, am stat puţin în cumpǎnǎ, dar în timpul petrecerii mi-a devenit clar cǎ prietenii mei nu sunt la fel de brânzofili ca mine :). Astfel cǎ m-am pomenit cu destule resturi din cele cinci tipuri de brânzǎ pe care le-am avut la degustat şi trebuia sǎ gǎsesc o soluţie ca sǎ nu fie irosite. Ei, chit cǎ le mâncam pe rând pe fiecare şi tot nu le aruncam, dar mǎ bucur c-am aflat de fromage fort, soluţia francezǎ atunci când ne confruntǎm cu rǎmǎşiţe neconsumate. Fromage fort rezultǎ din combinarea resturilor din felurite tipuri de brânzǎ, adǎugând vin şi ierburi. 

Eu am avut cantitǎţi necunoscute de Brie, Pecorino şi brânzǎ de caprǎ proaspǎtǎ, câteva felii groase din fiecare. Plus o bucǎţicǎ micǎ de Cheddar. Brânza tare se rade, cea moale se taie în bucǎţele mici. Brânza cu mucegai e mai delicatǎ pentru cǎ are o aromǎ foarte puternicǎ. Dacǎ vǎ încumetaţi s-o adǎugaţi, puneţi la început foarte puţin şi adǎugaţi pe parcurs, în funcţie de gust.

Le-am pus pe toate în blender, am mixat pânǎ s-au transformat în pastǎ, am adǎugat o felie de unt moale, un cǎţel de usturoi mic, sare, piper, douǎ degete de Riesling, adicǎ fix cât îmi rǎmǎsese de la petrecere şi o jumǎtate de mânǎ de pǎtrunjel, tǎiat mare. Am mixat încǎ o datǎ, şi probabil am lǎsat prea mult, drept pentru care fromage-ul meu este verde. :) Ȋn afarǎ de pǎtrunjel, se mai pot pune şi rozmarin, cimbru şi chives. Ȋn lipsǎ de chives, eu mai pun şi douǎ fire de ceapǎ verde tǎiatǎ mǎrunt. 

Am scos crema de brânzǎ din blender şi am pus-o cu lingura în douǎ forme ramekin pe care le-am dat la frigider. Este bunǎ şi aşa, rece, dar mie mi-a plǎcut mai mult dupǎ ce am lǎsat-o vreo 5 minute la cuptor, deci mai moale şi cǎlduţǎ.    
        
Bon app’!

Etichete: