Quinoa cu fructe uscate şi nuci

Dupǎ ce ieri am stat proţǎpitǎ în pat din cauza unei teribile (şi eu nu zic “teribil” mai niciodatǎ) dureri de cap, azi mǎ simt mai viteazǎ, parte şi datoritǎ ciripiturilor pǎsǎrilor de la fereastrǎ, soarelui şi perspectivei cǎ-mi voi lua iar nişte lalele multe şi colorate. Pe de altǎ parte, cum sǎ nu mǎ simt bine când tocmai am descoperit o melodie nouǎ, dǎtǎtoare de fiori care mai de care mai de neînţeles şi, deci, cu atât mai fabuloasǎ? 

 
N-am mai fǎcut o obsesie muzicalǎ de la asta încoace, deşi au existat un Passenger sau o Indila… Dar nu atât de puternice pentru resorturile mele ca Chingon. Cine-ar fi crezut? Tipul care cântǎ mi se pare apogeul uber-coolness-ului (cum duce notele alea, mvai de capul meu!) şi nici cu Robert Rodriquez nu mi-e ruşine :P. Şi aşa tare m-a prins cǎ mǎ tot gândesc dacǎ sǎ folosesc ritmul iambic sau amfibrahic pentru preamǎrirea veşnicǎ a celor de la radiocafe unde am auzit cântecul ǎsta prima datǎ. Voi ce pasiuni – de orice fel - aţi fǎcut în ultima vreme?

Ei, şi dacǎ vorbim de obsesii, e loc şi de…  quinoa, pe care am început s-o introduc în alimentaţie ceva mai des ca pân-acum. Deocamdatǎ mai mult la micul dejun. Am gǎsit pânǎ acum douǎ variante destul de asemǎnǎtoare, dar care mi-au plǎcut foarte.


  1. Spǎlǎm quinoa şi o fierbem conform instrucţiunilor: o parte de quinoa în douǎ pǎrţi de apǎ. Lǎsǎm pe foc cam 15 minute şi o lǎsǎm la rǎcit. O transferǎm apoi în pahare şi adǎugǎm toppingurile, care pot fi orice vǎ place vouǎ. Eu am pus câteva linguri de lapte de cocos (vreau sǎ încerc acum şi cu cel de migdale), afine, merişoare confiate, nucǎ de cocos rasǎ şi nuci pecan fripte puţin înainte. Se poate adǎuga şi o linguriţǎ de miere la nevoie, eu încerc sǎ diminuez zahǎrul din alimentaţia mea.
  2. Azi am încercat o altǎ variantǎ: un vas ramekin se tapeteazǎ cu felii de banane, peste ele am pus quinoa fiartǎ, am adǎugat scorţişoarǎ şi nucǎ de cocos şi iar feliuţe de bananǎ şi am dat la cuptor pentru 10 minute. Am scos şi am pus şi nişte afine şi lapte de cocos.
Eu mǎ întorc acum la cântecul meu, sǎ aveţi o zi minunatǎ, omuleţi!  :)

Prima reţetǎ a apǎrut şi pe icook.

Etichete: ,