Deviled eggs


Am revenit, mi-e dor de scris şi de poveşti, mi-e dor sǎ împǎrtǎşesc lucruri cu voi şi, deşi nu am deocamdatǎ prea multe cuvinte la mine, o sǎ încerc sǎ aştern câteva… 

Paştele a trecut în tihnǎ, am fost la Ploieşti de data asta şi a fost bine. Prima zi, duminicǎ, am stat acasǎ, am ciocnit ouǎ, ne-am bucurat unul de altul potolit, ne-am uitat la meci – da,  a bǎtut Petrolul, era normal, zic :). A doua zi, am plecat spre ţarǎ unde n-am mai ajuns de doi ani. Of, şi la ţarǎ, cu puii ǎia gǎlǎgioşi şi câinele ǎla simpatic, şi soarele care ne-a bronzat feţele cât am stat la masǎ, a fost iarǎşi bine… 

Un lucru tare fain şi pe care l-aş ţipa în toate zǎrile este cǎ tata a fǎcut anul ǎsta cozonac. Adicǎ d’ǎla bun. A mai încercat el şi de Crǎciunul trecut numai cǎ atunci a urmat o reţetǎ de cozonac economic de la Sanda Marin şi ǎla a fost meeeeh. Dar ǎsta, omuleţilor, a fost ge-ni-al! Sunt mândrǎ de el de nici nu pot spune. L-a fǎcut exact cum îl voiam, cu nucǎ şi cacao, a fost pufos, nu foarte dulce, purrrrrrfect! A muncit mult şi îl admir mult pentru asta. 

Cu ouǎle vopsite care mi-au rǎmas am fǎcut deviled eggs, adicǎ ouǎ umplute la noi sau œufs mimosa, la francezi. Practic, folosim ouǎle fierte tare, le tǎiem în jumǎtǎţi, scoatem gǎlbenuşul şi îl amestecǎm cu maionezǎ, muştar, murǎturi, ardei iuţi, capere sau orice altceva credem c-ar putea fi delicios alǎturi de un albuş tare. 

Ȋn ale mele, am scobit uşor gǎlbenuşurile pe care le-am amestecat cu smântânǎ, avocado bine copt, câteva linguriţe de smântânǎ, 3-4 feliuţe de jalapenos tǎiate mic, fulgi de chili şi sare. Am omogenizat şi am umplut jumǎtǎţile de albuş şi le-am mâncat imediat cu coajǎ de pâine  proaspǎtǎ. OK, şi cu un pahar de vin roşu şi dulce… 

Bon app’!

Etichete: , ,