Prǎjiturǎ cu ciocolatǎ amǎruie, scorţişoarǎ şi ghimbir


Ieri mi-am luat pentru prima datǎ ceva cu mânecǎ lungǎ pe mine. Ȋn casǎ. Mi-era frig, afarǎ şuiera vântul, parcul sigur nu era prea primitor, aşa cǎ m-am gândit cǎ deşi condiţiile exterioare nu mǎ ajutǎ, pot şi singurǎ sǎ-mi fac un bine. Şi atunci mi-am dat seama cǎ vreau sǎ miros ceva frumos. Nu flori, nu paginile vreunei cǎrţi noi, nu albişor, doar ceva de care sǎ fie responsabil cuptorul meu… Primisem de câteva sǎptǎmâni un pachet-surprizǎ de la Dr. Oetker şi am pus la treabǎ câteva dintre ingredientele lor : cacao neagrǎ, fulgi de cocos, praf de copt. Ce a ieşit?  Prima reţetǎ pentru sǎrbǎtoarea de Paşte şi cea mai ciocolatoasǎ, densǎ şi umedǎ prǎjiturǎ ieşitǎ vreodatǎ din mâinile mele. 
 

Ȋntr-un bol, am cântǎrit 150 de grame de fǎinǎ şi am amestecat cu 3 linguri de cacao neagrǎ, 1 plic şi jumǎtate de praf de copt, puţinǎ sare, 2 linguriţe cu vârf de ghimbir şi încǎ douǎ de scorţişoarǎ. Am lǎsat deoparte.

Am topit apoi 250 de ciocolatǎ neagrǎ cu 70% cacao împreunǎ cu 100 de grame de unt. Am lǎsat sǎ se rǎceascǎ şi într-un alt bol, am mixat 100 de grame de zahǎr cu 3 ouǎ, pânǎ ce zahǎrul se topeşte de tot şi consistenţa devine cremoasǎ. Am turnat apoi peste ouǎ şi zahǎr 4 linguri de ulei şi am mai mixat puţin. 

Peste acest amestec se toarnǎ ciocolata topitǎ şi rǎcitǎ, pǎstrând câteva linguri pentru ornare. Se amestecǎ şi se adaugǎ şi compoziţia din ingredientele uscate. Se încorporeazǎ totul bine, cu mişcǎri lente. 

 
Pentru cǎ tava mea de prǎjiturǎ avea diametrul cam mare şi mi se pǎrea cǎ nu e destulǎ compoziţie pentru ea, am folosit o tavǎ de chec. Ce rezultǎ e totuşi o prǎjiturǎ :). Am uns forma cu unt, am tapetat-o cu hârtie de copt şi am turnat compoziţia, nivelând bine. Am dat la cuptorul încins la 200 de grade timp de 20 de minute. Am lǎsat la rǎcit, deşi mirosea bine de tot. I-am dat târcoale pânǎ ce a fost aproape rece şi am încǎlzit ciocolata pǎstratǎ şi am turnat-o apoi peste prǎjiturǎ, pe deasupra presǎrând fulgi de cocos. Eu am pus lângǎ ea nişte cǎpşuni, dar e la fel de bunǎ şi cu o lingurǎ de iaurt grecesc. 

Şi nu uitaţi: “Your hand and your mouth agreed many years ago that, as far as chocolate is concerned, there is no need to involve your brain.”- Dave Barry.  :)

Etichete: ,