Scones


Noi descoperiri:
Si lucrurile frumoase pe care le afli meritǎ sǎrbǎtorite: cu flori proaspete în vazǎ, o plimbare alertǎ de 10 km în cel mai frumos parc şi un pic de rǎsfǎţ dulce. Pentru azi, am în vedere minunatele scones ale lui Jamie Oliver. 


Avem nevoie de 150 de grame de fructe uscate. Eu am folosit merişoare şi curmale. Le punem la hidratat în sucul de la douǎ portocale şi uitǎm de ele vreo douǎ ore. 

Ȋncingem apoi cuptorul la 200 de grade.

Ȋntr-un bol punem 500 grame de fǎinǎ, 2 linguriţe de praf de copt, 2 linguriţe de zahǎr pudrǎ, un pinch de sare şi 150 de grame de unt nesǎrat rece (mie îmi place Lurpak) şi frǎmântǎm compoziţia cu degetele pânǎ ce consistenţa devine nisipoasǎ. Mult mai repede ar merge într-un robot, cu lama S, dar eu am vrut sǎ experimentez şi altfel de frǎmântat. 

Dupǎ ce e gata, facem o adânciturǎ în mijlocul amestecului cu unt şi adǎugǎm 2 ouǎ, 6 linguri de lapte şi fructele hidratate scurse şi amestecǎm cu o lingurǎ de lemn şi apoi cu mâna. Mai punem lapte dacǎ aluatul nu este destul de maleabil. Formǎm o bilǎ şi acoperim bolul cu folie şi lǎsǎm la frigider vreo 15  minute.


Scoatem şi întindem aluatul pânǎ ce se face de vreo 2 cm. Ȋl decupǎm pe tot cu un pahar. Fiecare scone se unge cu lapte şi se lasǎ la cuptor vreo 15 minute pânǎ ce devin aurii. Ies în jur de 20 de scones şi sunt excelente fierbinţi, tǎiate pe jumǎtate, cu unt şi dulceaţǎ de vişine. Si ceai verde, indubitabil. 

Dupǎ o astfel de trataţie, altfel îţi place lumea şi ce are ea de oferit. :)

Bon app’!

Etichete: ,