ARTea – ceai, dichis şi artă

Cred c-am mai zis aici că am o relaţie specială cu mirosul. Îmi place la nebunie să miros lucruri diferite (de la iarbă la pastă corectoare – nu cred că vreţi să ştiţi despre asta ultima) şi să mă simt pe dată inspirată. V-aţi prins că vorbesc doar de lucrurile mişto, nu? Mă refer la mirosurile alea care te transportă în alte timpuri, când erai un alt “tu”, sau alea care te fac să te simţi bine, confortabil, plin de energie. Mirosuri care-ţi fac poftă să te lăfăi, să te simţi sofisticat, călător visător, bine-de-tot.

Ei, şi mirosul de podele curate intră tot în categoria asta.

De când am intrat în ceainăria ARTea am avut siguranţa că o să fie un loc fain şi începeam deja să mă îndrăgostesc, cu fluturi în stomac şi tot tacâmul, deşi nu-mi scosesem încă haina de pe mine. Da, pentru că mai întâi de toate, miroase bine, miroase a începuturi şi entuziasm, şi a oameni cu speranţe mari. Şi au tot dreptul şi dreptatea să spere. 

Ceainăria ARTea e-ntr-o casă de pe timpuri, renovată şi pregătită pentru oaspeţi. Am păşit curioasă şi-am găsit o cameră dichisită, bine îngrijită, debordând de culori calde şi jucăuşe. În prelungirea acesteia se află o alta, cu un aranjament tip bar, delicat pictat, şi având în spate nişte rafturi cu forme fluide ce atrag imediat privirea. Poate pentru că par desprinse dintr-un vis unde miroase discret a flori, primăvară şi beţişoare parfumate.




Vezi apoi un samovar, ascuns prima dată vederii, şi te bucuri de descoperire, dai de paravanul ce duce spre baie şi poate şi spre terasa viitoare (se are în plan şi asta) şi cobori nişte scări spre demisol.


Aici e spaţiul de evenimente, fie că e vorba de concerte, spectacole de teatru şi improvizaţie sau workshop-uri. Aceleaşi culori frumoase la canapele, scaune albe şi, în general, un aspect brut, dar primitor, dat de prezenţa cărămizilor. 

Revenind sus, am mai văzut şi un raft cu cărţi şi unul cu ceainice şi căni asortate, puse la vânzare,      şi o cameră mai mică, dar la fel de confortabilă şi colorată, un loc, cred eu, bun pentru întâlniri creative şi brainstorming-uri. 






Iată-ne ajunşi şi la bunătăţi. Eu am vrut un milky oolong, iar prietena cu care eram s-a oprit la un rooibos. Cu rooibos-ul lucrurile sunt mai simple, dar din experienţa mea (nu extinsă, e adevărat) cu oolong-ul, cred că acesta poate fi greşit cu uşurinţă. Ei bine, n-a fost. A venit deja preparat şi a fost total pe gustul meu, având aceeaşi aromă inconfundabilă pe care o ştiam.




Ne-am băut ceaiurile alături de două prăjituri: eu mi-am ales un cheesecake, Alma- un carrot cake presărat cu fulgi de migdale. Ambele senzaţionale, noi, cel puţin, nu mai pridideam cu atâtea mmmm-uri şi miam-uri. Atmosfera a fost completată de sound-urile jazzy ce răzbăteau din boxe, determinându-ne să ne relaxăm şi, pur şi simplu, să ne bucurăm că suntem în acel loc frumos. Loc pe care promitem să îl revedem cât de curând. :)

Adresa: Ceainăria ARTea se află pe strada Amiral Vasile Urseanu, nr. 1. (zona Piaţa Romană).

Etichete: , ,