Cinnamon rolls (melci cu scorţişoară)

M-am trezit cu o intensă durere de cap, pe care o tot port cu mine de aseară, şi… una bucată poftă de dulce. De durere n-am scăpat (ptiu, drace!), dar am rezolvat măcar partea cu dulcele: mi-am făcut melcişori din ăştia şi am şi auzit un bebeluş chiţăind de mi-era mai mare dragul. Dacă aveţi şi voi nevoie de dulce, puteţi să mergeţi în parc, sigur sunt pe acolo nişte chupachupşi plini de opinii şi zâmbete saaaaaau… puteţi să faceţi melcii. Depinde de voi!


This is how we roll: Punem 50 de grame de unt într-o crăticioară şi lăsăm pe foc până se topeşte. Lăsăm un pic la răcit şi amestecăm untul cu 100 ml lapte, 50 de grame zahăr brun, un vârf de sare, un ou bătut şi 250 de grame făină amestecată cu 5 grame de drojdie uscată. 


Se amestecă cu lingura şi apoi se frământă aluatul şi se lasă la dospit, acoperit cu un şervet uscat, cam 1 oră şi jumătate, până când îşi dublează volumul.

După ce trece timpul ăsta, se întinde o foaie dreptunghiulară şi se unge pe deasupra cu 50 de grame de unt moale şi un amestec din 4 linguri de zahăr brun şi 1 lingură de scorţişoară. 


Se rulează foaia (e puţin cam moale) şi se taie în felii (mie mi-au ieşit 10). Se pun feliile într-un recipient yenna uns cu puţin unt şi se mai lasă la crescut cam 30 de minute. Apoi se dă vasul la cuptorul preîncălzit la 180 de grade C timp de 20 de minute.

Pe deasupra se unge cu un amestec de lapte şi zahăr pudră. Şi e bun. Şi miroase fantastic. Deh, scorţişoara! :)

Etichete: ,