Festinul literar de vineri (23)

Femeie - Alfredo Roldan

Când eram foarte mică, găteam ca orice fetiţă, zilnic, supă pentru păpuşi. Mă pricepeam foarte şi munceam ore întregi la tăiat mărunt iarbă şi flori.
Păpuşile mele au fost întotdeauna încântate de supa mea de flori.
Am crescut şi parcă pentru oamenii mari nu mai avea atâta haz să gătesc. Oricum, ei sunt mai mofturoşi…
Nu mă pricep la bucătărie. Gătesc rar. Şi atunci îmi place să improvizez. Am nevoie de timp, chef, tihnă, prieteni buni pentru care să mă apuc de treabă. Când mă decid… nu pot spune că  iese chiar rău.
Am moştenit de la mama reţeta-minune de fasole bătută. Mama Domnica era vestită pentru faimoasa ei fasole bătută. Dar, cum un secret de familie se lasă doar familiei, va rămâne, cu îngăduinţa dumneavoastră, un secret în continuare…
Dar felia de pâine unsă cu usturoi şi bulion sfârâind în tigaia cu ulei de la Piatra Neamţ trage după ea un şir de superbe amintiri. La fel şi nemaipomenitele coquilles Saint-Jacques de la Le Pré Catelan sau bouillabaissa de la Marsilia… sau trufele… sau… câte alte minunăţii de aromate amintiri şi bunătăţi.
Proust ştia el ce ştia…

(Din Daruri neaşteptate de Oana Pellea– în volumul Intelectuali la cratiţă. Amintiri culinare şi 50 de reţete, ed. Humanitas, 2012)

Etichete: