Salată de ouă (strike 2)

Astăzi în sufragerie/ Dormitau pe-o farfurie,/ Necăjite şi mânjite/ Zece ouă înroşite./ Un ou alb, abia ouat,/ Cu mirare le-a-ntrebat:/ - Ce vă este, frăţioare,/ - Ce vă doare?/ Nu vă ninge, nu vă plouă/ Staţi gătite-n haină nouă/ Parcă, Dumnezeu mă ierte,/ N-aţi fi ouă…/ - Suntem fierte!/ Zise-un ou rotund şi fraise/ Lângă pasca cu orez./ Şi schimbându-şi brusc alura,/ Toate-au început cu gura:/ - Pân’ la urmă tot nu scap!/ - Ne găteşte de paradă/ - Ne ciocneşte cap în cap/ Şi ne zvârle coaja-n stradă…/ - Ce ruşine!/ - Ce dezastru!/ - Preferam să fiu omletă!/ - Eu, de m-ar fi dat la cloşcă,/ Aş fi scos un pui albastru…/ - Şi eu unul violet…/ - Eu, mai bine-ar fi să tac:/ Aşa galben sunt, că-mi vine/ Să-mi închipui că pe mine/ M-a ouat un cozonac!... – George Topârceanu

Nu e frumos? Bietele ouă! :)


Mai e o salată din asta pe la începutul blogului, făcută în casa din Dristor unde nu mi-a plăcut deloc. Nu e mare diferenţă între ele, numai că n-am vrut să schimb pozele, pur şi simplu. Salata aia e aşa cum e, pozată aşa cum puteam atunci şi e bine să rămână acolo.

Am schimbat nişte ingrediente pe ici, pe colo, dar a rămas o simplă salată de ouă. Asta mi s-a părut că aduce puţin a tzatziki, din cauza castraveţilor muraţi, iar dacă puneam şi ton, m-ar fi dus cu gândul şi la salata provensală


Voilà: 8 ouă fierte şi-n “haină nouă” ca în poezie, ciocnite şi curăţate de coajă (aruncaţi cojile în spaţiu amenajat, nu e politic corect să facem asta în stradă, Topârceanu era un derbedeu), tăiate în bucăţi mici cu cuţitul.


Peste ele punem o legătură de ceapă verde tocată potrivit, o mână de măsline negre şi/sau kalamata, deja rondele, să nu muncim prea mult (:P), 2-3 ridichi tocate şi ele, câţiva castraveţi muraţi tăiaţi feliuţe şi o legătură de pătrunjel tocată. Le amestecăm bine în bol şi deasupra turnăm vreo 250 de grame de iaurt cremos, 3 linguri de muştar şi sare, după gust. Mai amestecăm o dată pentru omogenizare, dăm la frigider cam jumătate de oră, în funcţie de foame sau poftă, şi mâncăm cu pâine proaspătă şi cu coajă crocantă.

Să ne fie de bine!

Etichete: ,