Midii în sos de roşii şi feta

Habar n-am ce am făcut special de data asta, dar în timp ce se-nfrupta din midiile astea, Luc mi-a zis că sunt cele mai bune pe care le-am făcut până acum. O fi combinaţia cu feta sau doar simplul fapt că ne era foame amândurora, dar şi mie mi s-au părut fantastice. Nu sunt ele the real deal, am folosit congelate, dar gustoase au fost cu siguranţă.

Midii sos de rosii si feta

Am început prin a toca mărunt 4 şalote şi 3 căţei de usturoi. Le-am pus apoi în 50 de grame de unt ce sfârăiau molcom într-o tigaie, la foc mic.

După ce usturoiul şi ceapa s-au perpelit puţin, am adăugat în tigaie cam 2 guri mari de vin alb sec şi 450 de grame de midii congelate. Am pus capacul şi am lăsat pe foc până ce sosul scade la jumătate. Durează ceva timp, aşa că puteţi merge să scărpinaţi pe cap un căţel sau să vă uitaţi la nişte poze cu voi când eraţi mici.

Când lichidul din tigaie e pe jumătate evaporat, se adaugă şi 400 grame de pulpă de roşii. Se asezonează după gust cu sare şi piper proaspăt măcinat şi se sfărâmă deasupra şi 100 grame de brânză feta. Se amestecă uşor şi se stinge focul.

Se poate mânca simplu, cu coajă de pâine întinsă în sosul impregnat şi de aroma vinului, şi a scoicilor, dar şi cu o porţie de spaghete bine scurse şi îmblânzite cu 2-3 felii de unt. Noi am optat pentru a doua variantă, cu spaghete al dente cu unt şi presărate din abundenţă (mai ales porţia mea) cu pătrunjel tocat.

Niciun vin rosé licoros şi franţuzit n-a fost rănit în timpul acestui prânz! Cheers! 

Etichete: , ,