Plăcinte cu ceapă verde, mărar şi brânză de capră

Ieri când am plecat la piaţă, Luc îmi zice ghiduş: “Distracţie plăcută!” şi să ştiţi că m-am cam…, de ce să nu recunosc? Nu sunt eu foarte ataşată de partea de după cumpărături, adică tot căratul şi asudatul, dar cine are spanac şi morcovi, şi ridichi, şi chia, si cel mai ffffrumos liliac în glastră acum? Moi, da, moi.

Mi-a trebuit o oră să-mi revin în simţiri, dar după ce m-am hidratat, m-am apucat de treabă. Văzusem la Andra nişte plăcinte ochioase şi pe principiul “Me wants, me has to have it”, mi-am suflecat mânecile imaginare şi m-am pus pe frământat. 


Reţeta zice 400 grame făină amestecată cu 250 ml apă clocotită. Eu am cântărit făina, dar apă cred c-am pus mai mult de 250 ml, poate chiar 300. Cred că visam, dar a ieşit bine până la urmă. Amestecăm făina cu apa fierbinte, întâi cu lingura de lemn şi apoi frământăm cu mâna. Pregătiţi-vă să frigă! Durează câteva minute până începe să se dezlipească de pe degete. Se formează o bilă şi se lasă în bolul acoperit cu un şervet timp de 45 de minute.

În timpul ăsta, luăm o legătură de ceapă şi tocăm doar partea verde. Mărunţim apoi şi o legătură de mărar.

După cele 45 de minute, se împarte aluatul în 6 bile. Luăm câte una şi o întindem cu sucitorul pe blatul presărat cu făină. Lăsăm celelalte bile în bol, tot acoperite cu şervetul, până le vine rândul.

Ungem foaia rezultată cu ulei de măsline, presărăm ceapă verde şi mărar, şi radem pe deasupra nişte brânză de capră. Apoi rulăm foaia într-un sul, iar sulul îl rotim în formă de spirală. Rezultă un soi de melci pe care-i aplatizăm cu mâna şi apoi întindem cu sucitorul. Prăjim plăcintele timp de câteva minute pe fiecare parte în tigaia încinsă cu puţin ulei.

Se lasă la răcit, mie aşa îmi plac mai mult, şi se mănâncă cu poftă şi cu iaurt presărat cu negrilică. Merg şi cu noul film al lui Colin Firth, Kingsman, dar nu e obligatoriu :)

Etichete: , ,