Festinul literar de vineri (33)

Petrecere - Jules Alexandre Grun

Pe la începutul anilor ’60, am petrecut cu soţul meu câteva Revelioane la – pe atunci – ultraelegantul hotel ARO din Braşov. Eu mă flatez că nu sunt superstiţioasă, dar am totuşi superstiţia că aşa cum îţi merge de Revelion îţi va merge tot anul. În realitate, tot anul trăgeam mâţa de coadă, cu împrumuturi de la o chenzină la alta, dar de Revelion eram şi noi “cineva” (care-i pluralul de la cineva?). Şi Braşovul era nins şi vătuit de zăpadă ca într-un basm de Crăciun, şi copacii erau împodobiţi cu dantele şi cristale de chiciura argintie, şi ascultam concerte de orgă la Biserica Neagră, şi totul era frumos şi magic.
Într-un anume an, ni s-a spus că nu vor participa la petrecerea de Revelion decât locatarii hotelului […].
Curgeau antreurile; mai păstrez şi azi meniurile tipărite pe fâşii de mătase albă, cu franjuri, ca nişte mari semne de carte. La aperitive, aspicuri de curcan cu caleidoscopuri de legume multicolore sub crusta străvezie, terine de căprioară, vol-au-vent de ciuperci, coşuleţe de aluat cu icre negre şi roşii şi o fantastică salată de andive […] 


(Din În căutarea madlenelor pierdute de Antoaneta Ralian – în volumul Intelectuali la cratiţă. Amintiri culinare şi 50 de reţete, ed. Humanitas, 2012)

Etichete: