5 lucruri de făcut în Braşov


Nici nu ştiu să vă spun câtă nevoie aveam de ieşirea asta. A fost scurt, dar a fost al naibii de bine. Eram amândoi obosiţi şi prăfuiţi, fără chef de citit, de scris, de desenat şi Braşovul a fost soluţia la mini-criza prin care treceam. Stăteam la un moment dat la ceainăria Open Heart şi ne zgâiam la trecători şi gândeam unul şi acelaşi lucru: “Pfff, ce bine e!” Vacanţă adevărată n-avem până-n octombrie, aşa că simţeam nevoia să ne repunem într-un fel pe picioare.

A fost scurt timpul la Braşov, dar am apucat să facem câteva lucruşoare:

Dimineţi cu croissante şi cafea sau ceai la orice terasă care pare îmbietoare. Noi am prins două dimineţi acolo, ambele însorite, deşi se anunţaseră ploi, şi-am profitat de ele oricât somn era în noi. Cele 10 minute de mers pe jos de la cazare până-n centru ne făceau poftă de mâncare şi mâncam cu poftă produsele de patiserie şi sorbeam pe-ndelete tot ce-aveam în ceaşcă. 


Braşovul văzut de sus. Nu ştiu cum se face, dar până acum nu am urcat pe Tâmpa. Vorba vine, că nici acum nu am “urcat”. Nu eram echipaţi corespunzător deloc, aşa că urcatul nostru a însemnat o tură sus-jos cu telefericul. E frumos de văzut de sus şi chiar dacă eu nu sunt o fană a panoramelor, de unde eram, Braşovul părea foarte dichisit şi zglobiu.


Un ceai / cocktail la ceainăria Open Heart. Eu cu Chai Me in Red, Luc cu Piña Colada. Servirea e uber friendly, iar de acolo de unde eşti cocoţat, poţi spiona în linişte pe oricine ai dori. :) Fun fact: nu ştiu sigur dacă se vede, dar în mijlocul acestei fotografii este un punct ceţos. Nu, nu e de la aburii ceaiului, ci de la Luc care şi-a lipit nasul la un moment dat de obiectiv. Ne-am dat seama de asta de-abia acasă.


Ca să rămânem tot în zona ceainăriilor – în ultima zi, am intrat într-o doară în CTS Corner, un magazin cu ceai, condimente şi cafea. Am multe ceaiuri şi mirodenii prin sertare, aşa c-am strâns din dinţi şi doar m-am uitat la ceainice şi ceşti. Luc, în schimb, a cerut şi a primit un sfat despre cum se face cafeaua la ibric de la unul din cei mai simpatici oameni pe care i-am întâlnit vreodată în astfel de magazine. Calm, bonom, cunoscător. Dragă domnule Panait, ştiu că nu o să citiţi asta, dar Luc şi-a făcut cafeaua azi dimineaţă după reţeta dumneavoastră! :)


Ultimele ore de Braşov au fost udate cu vin pentru sărbătorirea a 5 ani de Ioana şi Luc :). La Vino e Sapori, un wine-bar italienesc, tot prin centru, cu un vin rosé Piccini Memoro şi unul alb (numele l-am uitat), reci şi bune, cu bruschete mediteraneene şi câteva feliuţe străvezii de Sardo, o brânză italiană maturată cu gust plin. Mi s-a părut asemănătoare cu Pecorino, deci bună. Ne-am grăbit un pic ca să nu pierdem trenul, dar a fost o experienţă faină.


Mulţumim, Braşov, ai fost gura de aer proaspăt de care aveam nevoie! 



Etichete: , , , , ,