Therapy, cafeneaua-grădină din centrul Bucureştiului

Bucuresti

Therapy este un loc pe care l-am descoperit recent şi care se află în zona Academiei Române, pe strada Sfinţii Voievozi. O să-ţi placă să mergi acolo, o să-ţi placă, dacă eşti student, să te refugiezi acolo cu un latte şi să înveţi, şi o să-ţi placă să fii în interiorul acela curat şi verde.

Deschisă prin septembrie anul trecut, Therapy este un proiect al asociaţiei ALIAT (Alianţa pentru Lupta împotriva Alcoolismului şi Toxicomaniilor) şi îşi propune să fie una dintre primele cafenele terapeutice din Bucureşti. Cafeneaua este finanţată prin POSDRU, iar ideea din spatele ei a fost organizarea de diverse evenimente terapeutice (psihoterapie, art-terapie sau terapie ocupaţională) pentru grupurile devaforizate, în special cele care au probleme cu consumul de substanţe.

Casa unde s-a născut Therapy este o vilă construită de familia Sturdza şi este o bijuterie interbelică bine renovată, luminoasă şi cu atmosferă pozitivă, unde şi minorii au acces şi unde viciile nu sunt deloc încurajate. Practic, nu se bea şi nu se fumează, spaţiul fiind un mediu propice nu doar pentru cei cu adicţii grave, ci şi pentru persoanele care au nevoie de o gură de aer proaspăt, o masă delicioasă şi o cafea bună. 

Ce surprinde la Therapy – sau ce m-a făcut pe mine să zâmbesc încă de la primul tur dat prin cafenea - este că plantele dinăuntru îţi dau un fel de sentiment de mişcare. Păşeşti din cameră în cameră şi verdeaţa te însoţeşte la fiecare pas, dându-ţi o senzaţie de libertate. Şi mă gândesc că ăsta e un lucru bun în special pentru grupul-ţintă al cafenelei, pentru că vrei ca oamenii aceia să facă ceva să iasă de pe drumul adicţiei, dar şi pentru noi ceilalţi care, deşi fără vicii care să ne altereze semnificativ viaţa, suferim toţi de cel al lenei şi procrastinării. 


camere Therapy

perne Therapy



Meniul este fomat din preparate şi băuturi proaspete, salate, supe calde sau reci, sandvişuri, sucuri din fructe de sezon şi ceaiuri, cafea şi deserturi naturale. Mâncarea este bună şi servirea – prietenoasă, iar preţurile sunt mai mult decât decente.

sandvis cu branza de oaie, legume si chimen, supa de morcovi

Eu mi-am luat o supă de morcovi şi un sandviş papagal (cu brânză de oaie, legume proaspete şi chimen), ambele îndestulătoare, colorate şi foarte pe placul papilelor mele. Iar pentru că n-aveam astâmpăr, am sorbit cu mare plăcere dintr-un ice cream frappe. Mi se pare că uneori merit un cadou dulce. :)


branza de oaie, legume, chimen, busuioc


Un alt lucru care mi-a plăcut foarte mult la Therapy a fost jocul de lumini şi umbre din practic fiecare cameră a cafenelei, detaliile vegetale şi cărţile puse strategic pe rafturi. Dintre plante n-am recunoscut decât o aloe, dar mi-a plăcut că sunt de diferite forme şi lungimi şi, după cum am aflat, udate atunci când trebuie de către angajaţi. Locul e confortabil, iar seara cred că e o atmosferă simpatică datorită becurilor de diverse forme şi abajururilor lor ghiduşe.


În afară de scopul ei prim, Therapy mi se pare locul potrivit pentru lansări de carte sau petreceri de zi şi proiecţii de filme, dar cred că e cadrul perfect mai ales pentru brainstorminguri şi întâlniri creative. E ceva înăuntru care îţi pune rotiţele în mişcare. Promit să revin pentru că mi-a fost bine acolo la prima vizită.

Therapy se află pe strada Sfinţii Voievozi, nr. 60. 

Etichete: , , , , , , , ,